.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روابط عمومي را جدي بگيريم!!
محمد محتاطي

بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق ، علم و هنر است . این روز متعلق به شاغلین یک حرفه نیست بلکه ویژه تمام کسانی است که به اخلاق حسنه ستوده اند و خداوند نعمت پاسخگویی  خوش رویانه به همنوعان را به آنان عطا کرده است . معتقدم  روابط عمومی یک شغل نیست ، یک ویژگی اخلاقی و يك شوق و شور و عشق اداري است که هرکسی باید خویش را به آن مزین سازد و در نمايش كاركرد و توانمندي يك سازمان مديران روابط عمومي به عنوان نماد پويايي و خلاقيت آن سازمان بشمار ميرود .
مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نقش و كاركرد مهم و تاثير گذار  روابط عمومي مي فرمايند روابط عمومي بهترين نمايانگر اوضاع داخلي وزارتخانه از يك سو و از سوي ديگر منعكس كننده چگونگي مسايلي است كه در آن نهاد ميگذرد و دكتر حميد نطقي بنيانگذار و پدر علم روابط عمومي در ايران نيز مي فرمايند : روابط عمومي در متن است نه در حاشيه ، ضرورت است نه لوكس و در خود مديريت است نه در بيرون از آن ، پس حق داريم بگوييم هر مديريتي سزاوار روابط عمومي اي است كه دارد.
با تاسي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب و الهام از اهميت جايگاه روابط عمومي در كلام دكتر نطقي و با توجه به تصويب آئين نامه نحوه فعاليت و وظايف و اختيارات روابط عمومي توسط هيات محترم وزيران در مورخ 23/2/1386به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي كشور ، متاسفانه بايد گفت نگاه حمايتي به روابط عمومي ها در دستگاههاي اجرايي كشور  ضعيف است و روابط عمومي ها در آن جايگاه آرماني كه بايد قرار داشته باشند نيستند و اين در حالي است كه روابط عمومي مكمل و عضو لايمفك مديريت به شمار رفته و هر مديري براي نمايش توانمندي و خدماتش در هر سازماني نيازمند روابط عمومي توانمند و پويا مي باشد. دني گريسولد دانشمند علوم ارتباطات از آلمان مي گويد : من به شدت احساس كردم روابط عمومي به جايي نخواهد رسيد مگر اينكه مديريت آن را درك و از آن حمايت كند.  
عدم تصويب پست سازماني در ادارات شهرستانها براي واحد روابط عمومي و صدور احكام انشايي براي مديران روابط عمومي از سوي مديران و همچنين سپردن چندين مسئوليت به مديران روابط عمومي در ادارات و سازمانها و نيز عدم بهره مندي از امكانات و تجهيزات روز در واحد روابط عمومي و انتصاب افراد نا آشنا با اين حوزه باعث شده است تا از پويايي و خلاقيت روابط عمومي فاصله بگيريم.
از روابط عمومي تعاريف زيادي گفته شده است ولي شايد بهترين توصيف براي روابط عمومي اين باشد كه روابط عمومي هنر نفوذ در قلبهاست و روابط عمومي يعني دوستي با همه دشمني با هيچكس.
توسعه و شكوفايي روابط عمومي بستر ساز توسعه پايدار بوده و تحقق اين مهم مستلزم تخصص محوري و دور انديشي مبتني بر برنامه ريزي است. در سالهاي اخير شاهد توسعه و رونق اين علم به عنوان رشته دانشگاهي بوده و اميد است با تقويت تخصص محوري شاهد حضور نيروي انساني تحصيل كرده و خلاق براي پويا سازي روابط عمومي در ادارات و سازمانها باشيم.
در خاتمه اين يادداشت بايد اشاره كرد كه اقدامات خوب و ماندگار از سوي مديران در مهرورزي شهروندان صورت گرفته شده است كه اين مهم نيازمند اطلاع رساني است و هنر روابط عمومي كاهش حاشيه براي مديران با ارتقا و افزايش اطلاع رساني و ايجاد وحدت و همدلي و هم افزايي در فضاي جامعه و اداري است . قابل ذكر است در استان مازندران طي سالهاي گذشته اقدامات اثر گذار براي تقويت و پويايي روابط عمومي در دستگاههاي اجرايي با راه اندازي شوراي روابط عمومي استان و شهرستان و همچنين راه اندازي شوراي اطلاع رساني گرفته شده است ولي تقويت و پايدار و اثر گذاري روز افزون روابط عمومي در خدمت رساني و اطلاع رساني به شهروندان نيازمند حمايت و تقويت مديريت است و هر چه مديريت روابط عمومي را باور و حمايت كند حاشيه كمتري متوجه او خواهد بود.

محمد محتاطي – مدير روابط عمومي فرمانداري شهرستان محمودآباد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.